Avís a la ciutadania davant d'un cas d'estafa amb falsos gestors bancaris al municipi

Detalle de sección
29/9/2026
Es recomana no facilitar dades personals o bancàries ni accedir a aplicacions del mòbil a petició de persones desconegudes
L'Ajuntament de Bigues i Riells del Fai informa que s'ha tingut coneixement d'un cas d'estafa al municipi en què dues persones s'han presentat al domicili d'un veí fent-se passar per gestors bancaris.

Davant d'aquest fet, es demana a la ciutadania que extremi les precaucions davant de persones desconegudes que es presentin al domicili amb l'excusa de fer qualsevol tipus de gestió relacionada amb una entitat bancària.

En particular, no s'han de facilitar dades personals, bancàries, contrasenyes o codis de verificació, ni accedir a aplicacions bancàries o fer operacions amb el telèfon mòbil seguint les indicacions d'una persona que s'hagi presentat al domicili.

Tampoc s'ha de permetre l'accés a l'habitatge a persones desconegudes que es presentin com a treballadores o gestores d'una entitat bancària sense haver-ne pogut verificar prèviament la identitat i el motiu de la visita.
Davant del dubte, contactar directament amb l'entitat bancària

Si una persona rep una visita d'aquest tipus o se li demana que faci alguna gestió relacionada amb el seu compte bancari, no ha de seguir les indicacions rebudes en aquell moment.

En cas de dubte, es recomana contactar amb l'entitat a través dels seus canals oficials o acudir personalment a una oficina bancària per comprovar qualsevol informació o gestió pendent.

Si ja s'han facilitat dades, s'ha fet alguna operació o es considera que s'ha pogut ser víctima d'una estafa, cal contactar immediatament amb l'entitat bancària i comunicar els fets a la policia.

L'Ajuntament demana que es traslladi aquesta informació especialment a persones grans o persones que puguin ser més vulnerables davant d'aquest tipus d'enganys, amb l'objectiu de prevenir nous casos al municipi.