Canvis en la sol·licitud de reconeixement del grau de dependència

3/2/2025
El consistori publica el model actualitzat i n’explica les novetats.
El 15 de gener del 2025 es van dur a terme nous canvis en la sol·licitud de reconeixement del grau de dependència i van entrar en vigor el 24 de gener. És a dir, que, actualment, el model ha canviat. Per aquest motiu el consistori publica el nou model de sol·licitud i n’explica les novetats:

1.Unificació de documents: s’ha procedit a la fusió d’ambdós documents de sol·licitud existents (primera sol·licitud i revisió) en un de sol.

2.Reubicació del motiu de sol·licitud: el motiu de la sol·licitud del grau de dependència es troba a la primera pàgina i caldrà que la persona marqui si és una valoració inicial o bé una revisió de grau.

3.Eliminació de l’espai pel segell bancari: a partir d’ara, serà necessari adjuntar un document justificatiu confirmat per l’entitat bancària. Els documents que es podran utilitzar per acreditar la titularitat del compte corrent seran els següents:

3 1. El certificat de titularitat d'un compte bancari expedit pel banc, a petició de la persona interessada, que serveix com a mesura d'identificació. El certificat inclou: el nom de l’entitat financera, el número de compte, el codi IBAN, el codi d’identificació bancària, els noms i els cognoms i el NIF del titular del compte i la data d’expedició.

3.2. La fotocòpia de la llibreta d’estalvis o qualsevol altre document tramès per l’entitat financera on hi consti el nom del titular i el número de compte IBAN. Així mateix, cal que l’entitat financera confirmi que les dades coincideixen amb les existents a l’oficina mitjançant signatura i segell de l’entitat i la data d’expedició.

4. Domiciliació: el formulari de domiciliació bancària de les prestacions econòmiques de la Direcció General de Prestacions Socials, signat i segellat per l’entitat financera i la data d’expedició.

 
 
5.Dades de contacte: només caldrà omplir les dades personals si se selecciona l’opció “altra persona”. En els altres casos, persona beneficiària i persona que presenta la sol·licitud, caldrà seleccionar l’opció però no tornar a escriure les dades personals, ja que aquestes constaran a la primera pàgina.

6. Dades d’identificació de la persona que presenta la sol·licitud i tutor legal: s’han introduït les dades d’identificació de la persona que presenta la sol·licitud i, en aquest apartat es pot informar “Actuo en nom de la persona beneficiària en qualitat de”. Si s’indica que s’actua en qualitat de tutor legal caldrà adjuntar la documentació acreditativa.

7.Dades de la sol·licitud: s’ha unificat la recollida de dades en relació al reconeixement de grau de dependència i de discapacitat. No caldrà informar del percentatge de discapacitat ni la localitat o província on es va efectuar el grau de discapacitat. D’altra banda, en cas de marcar l’opció d’haver estat reconegut el grau de discapacitat fora de Catalunya, s’haurà d’aportar el certificat de grau de discapacitat amb barem de necessitat de tercera persona.

8. Documentació: es disposa la informació en dos apartats, el primer fa referència a la documentació que cal aportar quan correspongui només a la sol·licitud inicial, i el segon és la documentació que cal aportar quan correspongui. Una de les adaptacions més rellevants és la de l’últim punt referent a “Document justificatiu expedit per l’entitat bancària conforme la persona beneficiària és titular del compte corrent descrit en aquest formulari de sol·licitud (només cal presentar-ho en cas de valoració inicial de dependència o en el cas de sol·licitar una revisió si les dades bancàries s'han modificat)” per evitar confusions.

9. Declaracions: a l’apartat declaracions en el punt “Declaro que gaudeixo del servei i/o prestació amb suport públic següent” s’hi ha afegit l’opció d’altres.