El consistori fa el primer pas per elaborar la carta de serveis dels centres cívics i culturals del municipi

6/6/2024
La població pot donar la seva opinió sobre els serveis a través d’una enquesta, fins el 30 de juny.

Respon-la!
L’Ajuntament de Bigues i Riells del Fai està treballant en l'elaboració de la carta de serveis del Centre Cívic i Cultural de Riells del Fai i del Centre Cívic i Cultural El Rieral de Bigues. En l’àmbit del sector públic institucional, les cartes de serveis són un dels sistemes de gestió de la qualitat dels serveis públics que es presten.

Aquest instrument ofereix a la població fer un seguiment de la qualitat dels serveis a través dels compromisos que assumeix qui ofereix el servei. El primer pas per obtenir una carta de serveis és realitzar una enquesta de satisfacció entre les persones usuàries per tal de conèixer l’estat del servei.

Per aquest motiu fins el 30 de juny es podrà respondre l’enquesta de satisfacció sobre els centres cívics i culturals del municipi L’enquesta es pot respondre telemàticament a través del formulari en línia o bé presencialment al Centre Cívic i Cultural de Riells del Fai i al Centre Cívic i Cultural El Rieral de Bigues. La població podrà valorar el manteniment de les instal·lacions, els horaris, l'atenció per part del personal municipal o la programació d'activitats, entre d'altres.
 
 
Un cop recopilats els resultats, l’equip tecnicopolític del consistori establirà els compromisos i estàndards de qualitat que assumeix en la seva prestació, i els drets i obligacions que els assisteixen. Les cartes de serveis són una eina de gestió de la qualitat per millorar l’activitat de prestació pública.

Per a la ciutadania, les cartes de serveis serveixen per incorporar la seva veu i canalitzar la seva visió, per tal que des de l'ajuntament es pugui conèixer:
• El grau de satisfacció dels usuaris respecte els serveis que es presten.
• La percepció o imatge que té la ciutadania de l’Administració.
• La confiança dels ciutadans en la gestió dels serveis públics.
• Les característiques essencials d’un servei.
• Les vies de participació ciutadana en el disseny, la producció i la millora del servei.
• Els compromisos i els estàndards de qualitat i els indicadors establerts per fer-ne el seguiment.