El curs escolar comença a Bigues i Riells del Fai amb 1.018 alumnes

Detalle de sección
18/9/2026
La jornada d'inici de curs ha estat marcada per la convocatòria de vaga, amb una afectació desigual entre els centres educatius del municipi
Bigues i Riells del Fai ha iniciat el curs escolar 2026-2027 amb 1.018 alumnes entre les escoles, l'institut i l'escola bressol municipal La Puput.

L'escola El Turó ha començat el curs amb 182 alumnes i l'escola El Colomer, amb 349. Pel que fa a l'institut Maria de Bell-Lloc, aquest curs compta amb 408 alumnes, mentre que l'escola bressol municipal La Puput ha iniciat el curs amb 79 infants.

Un inici de curs marcat per la vaga

A diferència del curs passat, l'inici de l'activitat lectiva ha coincidit enguany amb una convocatòria de vaga, que ha tingut una incidència diferent segons el centre.

A les dues escoles de primària, El Colomer i El Turó, els infants han assistit als centres tot i la convocatòria. En canvi, a l'institut Maria de Bell-Lloc l'inici del curs no s'ha pogut desenvolupar amb normalitat per l'afectació de la vaga, a la qual s'han adherit una part important de l'alumnat i del professorat.
A l'escola bressol municipal La Puput, la jornada s'ha desenvolupat sense afectacions per la vaga. El centre ha començat el seu procés d'adaptació, amb horaris especials pensats per facilitar una incorporació progressiva dels infants i de les seves famílies a la dinàmica del nou curs.

Els llibres socialitzats, a punt per començar el curs

Coincidint amb l'inici de les classes, les AFA dels centres educatius estan repartint els llibres socialitzats entre l'alumnat en el marc del projecte de socialització de llibres que impulsa i finança l'Ajuntament de Bigues i Riells del Fai.

El projecte permet reutilitzar els llibres durant diversos cursos i facilita que l'alumnat disposi del material necessari per començar les classes, alhora que fomenta l'aprofitament dels recursos educatius i redueix la despesa que han d'assumir les famílies.

Amb l'inici del curs 2026-2027, els centres educatius del municipi reprenen així l'activitat després del període d'estiu, en una primera jornada condicionada per la vaga però que dona pas a un nou curs per als 1.018 infants i joves escolaritzats a Bigues i Riells del Fai.