La ciutadana Maite Llastarri ha obtingut la tercera posició a l’XI Concurs de Fotografia Matemàtica, celebrat a Granollers el 4 de juny del 2026.
El certamen té com a objectiu posar en relleu la presència de les matemàtiques en la vida quotidiana a través de la fotografia, tot convidant les persones participants a observar l’entorn des d’una mirada diferent, capaç d’identificar formes, patrons, proporcions, simetries i estructures geomètriques en espais i elements habituals.
La fotografia presentada per Llastarri mostra un detall de gotes d’aigua sobre una superfície natural, una imatge que destaca pel joc de formes circulars, repeticions, volums i reflexos. La composició permet apreciar com la natura també genera estructures visuals que poden ser llegides des d’una perspectiva matemàtica, sense perdre’n la força estètica.