Pep Salsetes presenta ‘De l’hort al plat’

2/5/2024
Dijous 16 de maig el cuiner comentarà el seu últim llibre i farà una demostració d’una de les receptes a la Biblioteca.
El cuiner i pagès Pep Salsetes, de l’Ametlla del Vallès, presentarà al seu darrer llibre ‘De l’hort al plat, o com menjar bé tot l’any’, el 16 de maig a les 19.00 hores a la sala Pau Joan de la Biblioteca. Es podrà conèixer l’experiència de Salsetes i tastar una de les receptes del llibre. Miquel Mas col·laborarà en aquesta presentació.

El llibre, de l’editorial Rosa dels Vents, inclou un centenar de receptes d’arreu dels Països Catalans pensades per tenir una alimentació variada, equilibrada i fonamentada en el producte de proximitat i de temporada. 
La majoria de receptes les ha recollit per transmissió oral i d’altres són pròpies. Hi ha plats en perill d’extinció, però també àpats associats a festivitats i dates assenyalades. Un recull de receptes patrimoni de tothom, segons l’autor. El cuiner i pagès realça el producte autòcton, però també defensa un model de consum sostenible i respectuós amb el medi ambient.