A continuació, es van fer dos grups per recollir les observacions de la població en relació amb els objectius establerts a l’estudi:
1. L’anàlisi de les noves necessitats de mobilitat derivades de l’increment de la població, sobretot en els barris disseminats on hi ha una gran dependència del vehicle privat.
2. La jerarquització de la xarxa: prioritzar els vianants, les bicicletes i patinets, i el vehicle privat, en aquest ordre.
3. L’execució de millores en les infraestructures de mobilitat existents per afavorir l’accessibilitat, la seguretat i la connexió de vianants i bicicletes, com també les zones d'aparcament per als visitants del cap de setmana, en zones com el Camí Fluvial.
4. Fomentar una mobilitat més sostenible entre els barris i el centre del municipi.
5. Definir una xarxa per a vianants i bicicletes entre equipaments municipals.
6. Aconseguir un transport públic urbà i interurbà competitiu, i que respongui a les necessitats de les persones usuàries actuals i a les potencials del futur.
7. Tenir en compte la perspectiva de gènere en l’anàlisi i en les propostes d’actuació.
Les aportacions van enriquir la diagnosi, el full de ruta amb línies estratègiques, amb la realitat a peu de carrer en el dia a dia de la ciutadania.