Es reobre l’accés de vianants al Camí de can Badell, als equipaments de la zona i al parc de can Badell

Detalle de sección
24/10/2025
Avui ja es pot fer la recollida habitual de la canalla a la sortida de l’escola i es pot accedir amb normalitat a l'Espai Jove La Cova, al pavelló i a la pista coberta de l'escola El Turó.
L’Ajuntament de Bigues i Riells del Fai informa la població que l’accés de vianants al Camí de can Badell queda obert en vista de la finalització dels episodis de les fortes ratxes de vent. Els serveis municipals del Consistori han determinat que ja és possible tornar a accedir al Camí de can Badell i al parc de can Badell. De manera que a l'Espai Jove La Cova, el pavelló municipal d'esports i la pista coberta de l'escola El Turó tornen a estar oberts al públic.

Això sí, els dies que venen es procedirà a la retirada dels pins caiguts al parc durant la jornada d'ahir dijous 23 d'octubre, durant la qual es van detectar incidències a causa de les ventades arreu del territori català. 
Els pins són coneguts per la seva vulnerabilitat davant dels trencaments, sobretot en situacions de fort vent o de tempestes. Aquesta fragilitat es deu a diversos factors biològics i estructurals propis de l’espècie. La fusta del pi és relativament fràgil i resinosa, cosa que la fa menys flexible que la d’altres espècies d’arbres. Quan el vent exerceix pressió sobre les branques o el tronc, la fusta tendeix a esquerdar-se o a partir-se amb més facilitat.

A més, a diferència d’altres arbres que desenvolupen un tronc més robust i equilibrat, com ara l'alzina o el roure, els pins sovint tenen una capçada desequilibrada o molt allargada, i les arrels poc profundes, característiques que incrementen el risc de patir trencaments.

A més a més, la sequera patida els últims anys ha portat que agafin més plagues, fet que també els debilita. Per aquests motius, tot i reobrir l'accés es farà un seguiment dels pins romanents i es retiraran aquells que pateixin més perill de caiguda.