Telecomunicacions

FIBRA ÒPTICA/ADSL
Bigues i Riells compta amb una de les ofertes més àmplies de fibra òptica del territori.
Masmovil Broadband SAU ha estat la darrera a afegir-se a les empreses que volen oferir els seus plans de desplegament al municipi, Telefónica i Guifi.net. Amb aquesta última adhesió, Bigues i Riells compta ara amb una oferta més àmplia de fibra òptica que facilitarà a tota la ciutadania l’ús d’Internet, telefonia i televisió.
Tot i que el servei estava previst per a finals del 2019, el Consistori ha aconseguit accelerar els tràmits amb els operadors considerant que el servei de fibra òptica és una necessitat cada vegada més evident als nuclis urbans, ja que hi ha molta gent que treballa telemàticament des de casa.
Telefónica comercialitzarà el servei a través de Movistar, mentre que Goufone –una empresa amb capital 100% català que dóna servei a més de 800 usuaris del Vallès Oriental i el Maresme amb diferents serveis d’Internet, telefonia mòbil i fix, centraletes virtuals i interconnexió entre seus–, que treballa amb la Fundació Guifi.net –una entitat que busca promoure el desenvolupament d'una xarxa de telecomunicacions mancomunada, lliure, oberta i neutral– ho farà a través de Gurbtec.
TDT
Els operadors de telefonia mòbil, que treballen per a millorar la cobertura de Bigues i Riells, van notificar a l'Ajuntament que el desplegament de la xarxa 4G "podria causar afectacions als receptors de TDT". Per aquest motiu, des del Consistori es vol recordar l'existència del servei gratuït que ofereixen les empreses per tal de resoldre aquestes afectacions dels usuaris de Televisió Digital Terrestre.
L'entitat Llega800 és l'encarregada de dur a terme les actuacions tècniques necessàries als receptors de Televisió Digital Terrestre (TDT) dels habitants del municipi. Els habitatges on seria més probable que hi hagués una afectació en la recepció del senyal de televisió serien aquells edificis situats molt a prop de les estacions de telefonia mòbil. Les emissions de 4G de Telefónica, Vodafone i Orange es produeixen a la banda adjacent a la TDT, i per això poden ocasionar interferències.
Els ciutadans afectats poden contactar amb Llega800  a través del telèfon 900 831 902 o bé emplenar una incidència al formulari web. El Centre d’Atenció a l’Usuari de l'entitat s’encarregarà de resoldre, de manera totalment gratuïta, les afectacions produïdes pel desplegament: s'enviarà un tècnic que posarà un filtre a l’antena afectada o bé es farà arribar un filtre perquè el propietari de l’antena l’instal·li directament.