Estudi de mobilitat de Bigues i Riells del Fai
Estat: s'ha celebrat la primera sessió participativa
La regidoria de Mobilitat de Bigues i Riells del Fai va començar a treballar en el 1r estudi de mobilitat del municipi, el mes de març del 2024. Actualment, el consistori ja compta amb una radiografia de la mobilitat al municipi i ara inicia la redacció de les propostes a executar de cara a la millora de la mobilitat. No obstant això, per afinar la diagnosi s’ha demanat la participació de la població per conèixer la realitat a peu de carrer.
El 13 de febrer, la sala Pau Joan de la biblioteca municipal va acollir la primera sessió participativa amb una vintena de persones assistents. En primer lloc, l’alcalde, Joan Galiano, i la regidora de Mobilitat, Eva Martínez, van obrir l’acte i van agrair la resposta a la crida.
Seguidament, DOYMO, l’empresa redactora del projecte, va explicar la diagnosi feta i l'empresa EDAS, el funcionament de les sessions participatives. La tasca d’aquestes dues empreses és fruit d’un recurs de la Diputació de Barcelona i de l’aportació del consistori.
A continuació, es van fer dos grups per recollir les observacions de la població en relació amb els objectius establerts a l’estudi:
1. L’anàlisi de les noves necessitats de mobilitat derivades de l’increment de la població, sobretot en els barris disseminats on hi ha una gran dependència del vehicle privat.
2. La jerarquització de la xarxa: prioritzar els vianants, les bicicletes i patinets, i el vehicle privat, en aquest ordre.
3. L’execució de millores en les infraestructures de mobilitat existents per afavorir l’accessibilitat, la seguretat i la connexió de vianants i bicicletes, com també les zones d'aparcament per als visitants del cap de setmana, en zones com el Camí Fluvial.
4. Fomentar una mobilitat més sostenible entre els barris i el centre del municipi.
5. Definir una xarxa per a vianants i bicicletes entre equipaments municipals.
6. Aconseguir un transport públic urbà i interurbà competitiu, i que respongui a les necessitats de les persones usuàries actuals i a les potencials del futur.
7. Tenir en compte la perspectiva de gènere en l’anàlisi i en les propostes d’actuació.
Les aportacions van enriquir la diagnosi, el full de ruta amb línies estratègiques, amb la realitat a peu de carrer en el dia a dia de la ciutadania.
Seguidament, DOYMO, l’empresa redactora del projecte, va explicar la diagnosi feta i l'empresa EDAS, el funcionament de les sessions participatives. La tasca d’aquestes dues empreses és fruit d’un recurs de la Diputació de Barcelona i de l’aportació del consistori.
A continuació, es van fer dos grups per recollir les observacions de la població en relació amb els objectius establerts a l’estudi:
1. L’anàlisi de les noves necessitats de mobilitat derivades de l’increment de la població, sobretot en els barris disseminats on hi ha una gran dependència del vehicle privat.
2. La jerarquització de la xarxa: prioritzar els vianants, les bicicletes i patinets, i el vehicle privat, en aquest ordre.
3. L’execució de millores en les infraestructures de mobilitat existents per afavorir l’accessibilitat, la seguretat i la connexió de vianants i bicicletes, com també les zones d'aparcament per als visitants del cap de setmana, en zones com el Camí Fluvial.
4. Fomentar una mobilitat més sostenible entre els barris i el centre del municipi.
5. Definir una xarxa per a vianants i bicicletes entre equipaments municipals.
6. Aconseguir un transport públic urbà i interurbà competitiu, i que respongui a les necessitats de les persones usuàries actuals i a les potencials del futur.
7. Tenir en compte la perspectiva de gènere en l’anàlisi i en les propostes d’actuació.
Les aportacions van enriquir la diagnosi, el full de ruta amb línies estratègiques, amb la realitat a peu de carrer en el dia a dia de la ciutadania.