Com funcionen les targetes moneder?

El Consistori explica com fer servir el substitut dels ajuts menjador en temps de la COVID-19.
L'Ajuntament de Bigues i Riells comparteix el document de preguntes freqüents que ha elaborat el Consell Comarcal del Vallès Oriental sobre l'ús de les targetes moneder.

Aquesta és una eina de la Generalitat de Catalunya per garantir l'alimentació de les famílies que comptaven amb ajuts menjador. El Consistori va fer arribar les targetes a domicili a través de la Policia Local i de la brigada municipal per tal de preservar la seguretat de la població.

A continuació es publica el contingut del document "FAQS sobre l'ús de les targetes moneder".

Ja tinc la targeta. L'he d'activar?
No, la targeta ja arriba activada i preparada per ser utilitzada.

De quin saldo disposa la targeta?
Les targetes estan carregades amb un saldo inicial de 40€. En cas d'allargar-se el tancament dels centres, es recarregarà automàticament a raó de 4€ per dia de tancament dels centres.

Quin import puc pagar amb la targeta?
L'import que tingueu disponible a cada moment. Si es fa una compra per un import superior, el datàfon marcarà: error.

Com puc saber el saldo que tinc disponible a la targeta?
 Pots consultar el saldo i moviments de manera gratuïta a qualsevol caixer de CaixaBank i mitjançant el web www.moneytopay.com > Altres gestions de la meva targeta > Consulta de saldo i moviments.

Si l'import de la compra és superior al saldo disponible, què puc fer?
Demana a l'establiment que et fraccioni la compra en 2 pagaments, un del saldo disponible que podràs pagar amb aquesta targeta i la resta la pots pagar amb una altra targeta.

El datàfon m'ha demanat un PIN i no en tinc cap. Què he de fer?
Prem directament la tecla verda del datàfon i el pagament es validarà.

El datàfon em mostra un error: Codi Error 104. Què vol dir?
És un error de classificació de comerç, vol dir que no és un comerç d'alimentació i per tant no es pot procedir amb la compra.
Puc treure els diners del saldo a un caixer?
No, l'ús de les targetes és exclusivament per compres de productes bàsics a qualsevol establiment d'alimentació

 Fins quan puc utilitzar la targeta?
Les targetes tenen un període de caducitat d'un any, per tant, pots gastar el saldo durant tot aquest període.

Quan es faci la recàrrega, el saldo ha de ser 0?
No, el saldo és acumulable a les properes recàrregues que es facin.

He exhaurit el saldo de la targeta. La puc llençar?
No, es recarregarà automàticament quan es perllongui l'estat d'alarma.

Tinc una incidència durant el pagament que no apareix a aquesta llista, què puc fer?
Truca a l'Atenció al Client de CaixaBank al 900 404 090. Quan et demani el DNI facilita el codi que apareix davant de la targeta i que comença per DE.

M'és impossible contactar amb CaixaBank. Què puc fer?
Ells són qui més et poden ajudar a solucionar les incidències.
Però si t'és impossible, intentarem buscar una solució. Posa't en contacte amb l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (938656625) i facilita'ls la següent informació: tipus d'incidència, codi de la targeta, data, lloc i establiment on s'ha produït la incidència
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. Al continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra Política de galetes