Es consideren famílies o persones vulnerables tant les que ho són a conseqüència de la COVID-19 com les que ho eren abans, famílies que han ocupat el pis abans de l'actual estat d'alarma, persones a les quals se'ls ha acabat el contracte de lloguer i també les que paguen hipoteca en situació de vulnerabilitat.
Excepcionalment, també quedaran cobertes per la suspensió transitòria del desnonament durant l'estat d'alarma les persones o famílies que han ocupat un pis d'un gran tenidor entre juliol de 2019 i l'inici de l'actual estat d'alarma, el 25 d'octubre, si compleixen els requisits de vulnerabilitat i disposen del corresponent informe social. En aquest cas, però, no és obligatori oferir-los un lloguer social.
Finalment, en cas que els Mossos d'Esquadra o les policies locals rebin una denúncia sol·licitant mesures cautelars relatives a desocupacions d'habitatges de persones o famílies en risc d'exclusió residencial i ocupin l'habitatge, hauran de sol·licitar informe urgent als serveis socials competents, comunicant aquesta sol·licitud immediatament al Ministeri.