#HeyBrain i #Desendolla les dues campanyes per l'ús conscient de les pantalles

L'Ajuntament de Bigues i Riells impulsa dues campanyes per una bona utilització dels mòbils i de les xarxes socials entre la gent jove amb els recursos de la Generalitat i de la Mancomunitat de la Vall del Tenes.
La regidoria de Joventut de Bigues i Riells tira endavant una nova campanya, aquest cop per fomentar un ús responsable de les pantalles. #Desendolla és una iniciativa conjunta del Consistori i de la Mancomunitat de la Vall del Tenes, del Programa de Prevenció de Drogues (PPD).

Aquest programa local mancomunat beu de la proposta de la Secretaria d'Infància, Adolescència i Joventut (SIAJ), #HeyBrain. L'acció arrenca destacant les virtuts de les TIC i l'empoderament de la gent jove a l'hora d'utilitzar-les, però també conscienciant sobre perills com les addiccions.

La SIAJ busca amb #HeyBrain el mateix que vol la regidoria de Joventut de Bigues i Riells amb #Desendolla, difondre, entre les persones adolescents catalanes, hàbits sans i responsables en l'ús dels dispositius mòbils i de les xarxes socials. Per aquest motiu, des de les xarxes socials de L@Cova es compartirà la campanya #HeyBrain, a més de les píndoles de #Desendolla.

Aprofitant el fort increment en la utilització de les TIC durant el confinament per la COVID-19, l'objectiu de l'Ajuntament de Bigues i Riells és adreçar-se directament a tota la població jove per encoratjar-la a fer servir els dispositius mòbils per a desenvolupar-hi tot el seu potencial comunicatiu, creatiu, participatiu, comunitari o cívic, però amb seguretat. I, a la vegada, fer-los sentir també empoderats per posar els seus propis límits en el món digital.

Segons diferents estudis, prop del 90% dels i les adolescents disposen de telèfons intel·ligents per a múltiples usos com ara escoltar música, xatejar, buscar informació o jugar. D'aquesta manera, els telèfons intel·ligents es converteixen, sovint, en una eina socialitzadora i en una realitat augmentada a través dels quals es poden expressar sense ser fiscalitzats pels adults.

 
 
Per això, són cabdals les figures dels tècnics i dinamitzadors de joventut, ja que exerceixen el paper del terme mig entre els progenitors i els amics, són un referent de confiança. Els treballadors de la regidoria de Joventut ho saben i per això han engegat #Desendolla.

El programa es basa en la publicació diària, als canals de l'Espai Jove L@Cova i als del PPD, a partir d'un mateix mantra: "Les pantalles ens estan salvant el cul però..." seguit de diversos contres de la cara adictiva de la tecnologia, com ara la recollida d'informació que fan els smartphones sense que ens n'adonem, el perjudici que implica per a la nostra salut ocular i o bé el perill de l'aïllament social.

Aquest també és l'esperit de #Heybrain que aposta per allunyar-se de la perspectiva alliçonadora i parlar de tu a les joves. Per això els alerta en el seu llenguatge, avisant-los dels perills del sexpreading, referent a l'acte de compartir imatges amb contingut sexual d'una altra persona sense el seu consentiment.

En successives setmanes, la campanya #HeyBrain anirà introduint altres perills de les xarxes socials, com són les addiccions al mòbil i als jocs en línia, unes tendències compulsives i incontrolades que afecten una part important de la població adolescent. En concret, alguns estudis situen en un 20% el nombre de joves que tenen dependència dels mòbils, mentre que un 18% fan servir internet de manera compulsiva.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. Al continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra Política de galetes