Jove, queda't a casa

24/3/2020
La regidoria de Joventut engega una campanya per tal que les persones joves mantinguin el confinament.
Que les persones joves entenguin que no són invencibles i que les seves accions tenen conseqüències i per tant, es quedin a casa. Aquest és l'objectiu de la campanya que ha posat en marxa la regidoria de Joventut per fer front a la crisi sanitària del Coronavirus a través de les xarxes socials de l'espai jove La Cov@.

L'acció té dues línies de treball. D'una banda, cada dia es difon un motiu pel qual val la pena per una persona jove quedar-se a casa, per tal de conscienciar-los. De l'altra, es busca incentivar-los a través d'un concurs amb el qual poden guanyar una subscripció anual a plataformes com Netflix, HBO o Spotify.

Motius de sobres per confinar-se

La primera iniciativa es basa en una publicació diària a Instagram amb el #joemquedoacasa, en què es fa reflexionar la gent jove sobre la importància de quedar-se a casa per combatre el virus.

Si bé no són un col·lectiu de risc, això no els ha de fer pensar que la situació no els afecta. Al contrari, es vol fer-los entendre que poden ser portadors i poden propagar el virus i afectar persones més vulnerables i que com més gent es confini, abans es podrà tornar a la normalitat.
 
La campanya s'ha enfocat des de la positivitat, buscant els arguments que pot tenir una ment jove per decidir no sortir, s'apel·la al desig de tornar a poder veure als amics, a anar aquell concert que se'ls ha ajornat i, sobretot, a no contagiar els seus éssers estimats.
 
A més, aquests missatges diaris també volen afavorir a disminuir el desànim que pot comportar el confinament i volen animar a buscar els avantatges de quedar-se a casa, com ara aprendre a cuinar.

Vols una subscripció anual a Netflix, HBO o Spotify?

En aquesta línia, el segon pilar de la campanya és el concurs House Talent Show BiR. Aquesta acció és directa i busca activar el jovent a casa, a través de l'ham d'una possible subscripció anual a plataformes com Netflix, HBO o Spotify.
El concurs demana als participants, entre 14 i 29 anys, que enregistrin un vídeo curt demostrant algun tipus de talent, sigui fent esport, arts escèniques o artístiques a través d'eines populars entre els joves, com la xarxa social Tik Tok.

Els vídeos s'han de publicar a Instagram etiquetant a @lacovabir amb el #houstalentshowbir. Hi ha temps per participar fins al diumenge 29 de març a les 00.00 hores, dilluns 30 de març s'anunciarà la persona guanyadora a través de les xarxes socials de l'espai jove.