Bigues i Riells serà un municipi més segur per als vehicles i sobretot, per als vianants. El 23 de juliol començaran les obres del pla de mesures contra la sinistralitat i el risc d'accidents a la carretera BP-1432.
Aquest projecte, impulsat per la Diputació de Barcelona amb el suport dels ajuntaments de Bigues i Riells, La Garriga i l'Ametlla del Vallès, abasta des de la rotonda de Sant Feliu de Codines fins a La Garriga.
Es preveu que el tram de l'obra corresponent a Bigues i Riells tingui una durada de tres mesos. Ara bé, durant el període d'obres es podrà seguir transitant la carretera, només hi haurà talls esporàdics i temporals.
L'objectiu del pla és disminuir la sinistralitat i pacificar la trama urbana que coincideix amb la carretera. La zona d'afectació al municipi serà de la part de la rotonda que creua el Camí de can Badell amb la carretera fins a la cruïlla de la carretera amb el Camí del Molí. El pressupost total del projecte general és de 1.198.363,77 euros, dels quals l'Ajuntament de Bigues i Riells n’aportarà 190.000 euros.
Joan Moreno, regidor d'Obres i de Serveis, ha explicat el desenvolupament del projecte: "Des d'inici de legislatura perseguim la Diputació de Barcelona perquè volem un municipi més segur i oferir un millor accés als equipaments".
Moreno també ha destacat que l'actuació "és de correcció i no d'urbanització, és a dir que es millora la trama urbana existent". Des de la regidoria d'Obres i Serveis es remarca que aquest és només el primer pas de molts per pacificar el municipi i lluitar per tenir un traçat més enfocat als vianants.
Les obres preveuen una actuació més notable al centre de Bigues, creant nous passos de vianants i desplaçant els del carrer del Mig i del passeig de la Baliarada per fer-los més naturals.
A més, s'inclouen millores d'aparcament davant de l'edifici número 69-79 de l'Avinguda Prat de la Riba. D'altra banda, es farà una millora de la vorera de davant de la plaça Miquel Bosch, on hi ha l’actual parada de l'autobús, passarà a ser de panot.
A més a més, es crearan quatre illes de formigó per proporcionar un espai segur per als vianants que travessin l'avinguda, també adaptades a persones amb mobilitat i visió reduïdes.