Nous tallers de turisme en línia

7/4/2021
La regidoria de Turisme difon la formació telemàtica gratuïta de la Diputació de Barcelona per a professionals del sector altre cop.
La Diputació de Barcelona ofereix tallers de turisme en línia amb sessions pràctiques per millorar la gestió de negocis i destinacions 2021. L’Ajuntament de Bigues i Riells difon l’oferta formativa gratuïta a través de la regidoria de Turisme per tal de millorar les eines dels professionals turístics del municipi.

Durant els mesos d’abril a juliol es programen diversos tallers mitjançant la plataforma Zoom. Aquelles persones interessades rebran l’enllaç i les dades de connexió en el moment que se’ls confirmi la inscripció

L’oferta formativa

Gamificació i turisme: de la teoria a la pràctica
16 de maig de 10.00 a 13.00 hores i 18 de maig de 17.00 a 20.00 hores

Es tracta d’un taller per poder incorporar la gamificació als establiments turístics a través dels casos d’èxit fins a la cocreació de diferents propostes.

Com puc digitalitzar el meu restaurant?
13 de juliol de 16.30 a 19.30 hores

Durant aquesta formació s’explicarà, de manera planera i directa, en què consisteix la digitalització d’un restaurant i com treure profit a les eines digitals existents per tal de vendre més. S’analitzarà com ha de ser el lloc web, què s’ha de comunicar a les xarxes socials, com fer anuncis adreçats a públics segmentats i s’exploraran altres accions originals per dependre menys de plataformes de delivery.

Com aconseguir més reserves online amb una bona experiència d’usuari
3 de maig de 9.30 a 12.30 hores i 8 de juliol de 9.30 a 12.30 hores

Es farà una introducció de bones pràctiques d’usabilitat, en què es repassaran els webs dels assistents per entendre el recorregut que fa l’usuari i trobar respostes a possibles problemàtiques. L’objectiu és posar-se a la pell dels clients per entendre què necessiten per reservar de manera satisfactòria.

Gestió de la reputació online en temps de COVID-19
15 d’abril de 9.30 a 12.00 hores i 4 i 7 de maig de 9.30 a 12.30 hores

La pandèmia ha suposat un impacte directe en la confiança del client potencial, afectant tant les seves preferències de productes turístics com els seus processos d’informació i decisió. En aquest context, la gestió de la presència i reputació digital d’empreses i destinacions, s’ha demostrat com una eina cabdal per a reforçar la percepció de seguretat i per a millorar aquesta necessària confiança del mercat.

Com puc fer més circular el meu negoci?
12 i 21 d’abril de 9.30 a 12.00 hores i 10 de juny de 9.30 a 12.30 hores

Aquest curs està orientat a les empreses del sector turístic i vol ser una oportunitat per estimular un procés de generació d’idees per adaptar l’activitat a aquest nou model econòmic.

Plans d’igualtat al sector turístic
5 de maig de 9.30 a 12.00 hores

Aquesta formació explica què és un Pla d’Igualtat en les empreses turístiques, quina és la legislació vigent i quina és la nova normativa que entra en vigor aquest 2021. També s’abordarà la importància de saber prevenir i actuar davant d’un cas d’assetjament sexual en l’àmbit laboral.

Eficiència energètica
11 de maig de 9.30 a 12.30 hores

Els fenòmens mediambientals a escala mundial han conscienciat la societat de la necessitat de canviar el model energètic. Davant aquesta necessitat, paraules com eficiència i sostenibilitat ja formen part del nostre vocabulari. El cost energètic, a més, ha començat a ser un factor important en la competitivitat empresarial.

Mobilitat turística sostenible
27 d’abril de 17.00 a 20.00 hores i 2 i 7 de juny de 9.30 a 12.30 hores

Totes les destinacions, principalment les situades en un radi de 2-3 hores al voltant de les àrees urbanes, poden beneficiar-se d’aquesta proximitat per crear productes que valorin el transport de baix impacte i/o gaudir d’activitats recreatives sostenibles. El taller inclou un treball pràctic a través de l’anàlisi d’exemples de productes que ja estan oferint empreses d’allotjament, d’activitats i operadors de turisme nacionals i europeus, basats en principis de sostenibilitat i competitivitat.

 
 
Les claus per a la comercialització del producte turístic
13 i 14 d’abril de 10.00 a 12.00 hores

Vivim a l’era de la hiperconnectivitat, en la qual rebem milers d’impactes publicitaris al dia. És imprescindible saber com compra, quan compra i per què compra el nostre client per teixir una estratègia única de comercialització que ens permeti diferenciar-nos dels competidors i augmentar les vendes sense haver de fer grans inversions.

El màrqueting del turisme esportiu
19 d’abril i 1 de juny de 9.30 a 12.30 hores

Una formació centrada en els aspectes bàsics a tenir en compte per a la comercialització i promoció de productes turístics en el segment del turisme esportiu. Es tractaran les principals disciplines esportives que conformen l’oferta: futbol, natació, atletisme, ciclisme, triatló i esports d’equip.

Restauració sostenible: taller de restaurant residu zero
29 d’abril de 9.00 a 12.00 hores

Aquest curs aporta les claus per reduir els residus de les cuines de restaurants i avançar envers els residus zero. La sostenibilitat ha deixat de ser una moda per convertir-se en un requisit i la prevenció de residus és una pedra angular de l’estratègia de sostenibilitat de la restauració. En aquesta formació es tractaran també les noves directrius normatives sobre el plàstic que afecten el sector.

Restauració sostenible: taller d’aprofitament alimentari i adaptació a la normativa
15 de juny de 16.30 a 19.30 hores

Aquesta formació explica com entendre perquè es malbaraten aliments a les cuines de restaurants i quina és la millor manera per augmentar l’aprofitament alimentari i reduir despeses. També es tractaran les noves directrius normatives sobre malbaratament que afecten el sector.

Taller de neurolideratge en el sector turístic
31 de maig de 9.30 a 12.30 hores i 14 de juny de 17.00 a 20.00 hores

En aquest taller s’aprendrà a liderar coneixent tots els factors que intervenen en la presa de decisions.

Taller per reinventar-se en època de COVID-19
9 d’abril i 12 de maig de 10.00 a 13.00 hores

S’exposarà la situació actual de les agències de viatges, com a organitzadores i comercialitzadores d’experiències turístiques, i les mesures que han hagut d’adoptar per adaptar-se.

El rerefons

El turisme és un dels sectors més dinàmics de l’economia i, com a tal, està immers en un procés de canvi constant, que s'ha accentuat amb el creixement de la competència i amb la incorporació de noves tecnologies. Cada cop més, prenen rellevància les noves tipologies de consum lligades als nous estils de vida, així com els mitjans d’accés a la venda dels productes turístics.

En aquest sentit, s’està dibuixant un nou escenari amb una demanda creixent per satisfer, que obre un ventall molt ampli d’oportunitats per dissenyar i implantar noves metodologies o eines de venda dels productes i destinacions turístiques.

Per aquest motiu, la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona (des del Servei de Turisme) i la Diputació de Barcelona (des de la Gerència de Serveis de Turisme i la Direcció de Serveis de Formació) duen a terme aquests tallers per facilitar a les empreses i a les entitats gestores del territori les tècniques i eines d’optimització, i contribuir així, a millorar el posicionament de les empreses i destinacions, amb la participació dels ens comarcals i la difusió dels ajuntaments, com el de Bigues i Riells.