La Diputació de Barcelona ofereix tallers de turisme en línia amb sessions pràctiques per millorar la gestió de negocis i destinacions 2021. L’Ajuntament de Bigues i Riells difon l’oferta formativa gratuïta a través de la regidoria de Turisme per tal de millorar les eines dels professionals turístics del municipi.
Durant els mesos d’abril a juliol es programen diversos tallers mitjançant la
plataforma Zoom. Aquelles persones interessades rebran l’enllaç i les dades de connexió en el moment que se’ls confirmi la
inscripció.
L’oferta formativa
Gamificació i turisme: de la teoria a la pràctica
16 de maig de 10.00 a 13.00 hores i 18 de maig de 17.00 a 20.00 hores
Es tracta d’un taller per poder incorporar la gamificació als establiments turístics a través dels casos d’èxit fins a la cocreació de diferents propostes.
Com puc digitalitzar el meu restaurant?
13 de juliol de 16.30 a 19.30 hores
Durant aquesta formació s’explicarà, de manera planera i directa, en què consisteix la digitalització d’un restaurant i com treure profit a les eines digitals existents per tal de vendre més. S’analitzarà com ha de ser el lloc web, què s’ha de comunicar a les xarxes socials, com fer anuncis adreçats a públics segmentats i s’exploraran altres accions originals per dependre menys de plataformes de delivery.
Com aconseguir més reserves online amb una bona experiència d’usuari
3 de maig de 9.30 a 12.30 hores i 8 de juliol de 9.30 a 12.30 hores
Es farà una introducció de bones pràctiques d’usabilitat, en què es repassaran els webs dels assistents per entendre el recorregut que fa l’usuari i trobar respostes a possibles problemàtiques. L’objectiu és posar-se a la pell dels clients per entendre què necessiten per reservar de manera satisfactòria.
Gestió de la reputació online en temps de COVID-19
15 d’abril de 9.30 a 12.00 hores i 4 i 7 de maig de 9.30 a 12.30 hores
La pandèmia ha suposat un impacte directe en la confiança del client potencial, afectant tant les seves preferències de productes turístics com els seus processos d’informació i decisió. En aquest context, la gestió de la presència i reputació digital d’empreses i destinacions, s’ha demostrat com una eina cabdal per a reforçar la percepció de seguretat i per a millorar aquesta necessària confiança del mercat.
Com puc fer més circular el meu negoci?
12 i 21 d’abril de 9.30 a 12.00 hores i 10 de juny de 9.30 a 12.30 hores
Aquest curs està orientat a les empreses del sector turístic i vol ser una oportunitat per estimular un procés de generació d’idees per adaptar l’activitat a aquest nou model econòmic.
Plans d’igualtat al sector turístic
5 de maig de 9.30 a 12.00 hores
Aquesta formació explica què és un Pla d’Igualtat en les empreses turístiques, quina és la legislació vigent i quina és la nova normativa que entra en vigor aquest 2021. També s’abordarà la importància de saber prevenir i actuar davant d’un cas d’assetjament sexual en l’àmbit laboral.
Eficiència energètica
11 de maig de 9.30 a 12.30 hores
Els fenòmens mediambientals a escala mundial han conscienciat la societat de la necessitat de canviar el model energètic. Davant aquesta necessitat, paraules com eficiència i sostenibilitat ja formen part del nostre vocabulari. El cost energètic, a més, ha començat a ser un factor important en la competitivitat empresarial.
Mobilitat turística sostenible
27 d’abril de 17.00 a 20.00 hores i 2 i 7 de juny de 9.30 a 12.30 hores
Totes les destinacions, principalment les situades en un radi de 2-3 hores al voltant de les àrees urbanes, poden beneficiar-se d’aquesta proximitat per crear productes que valorin el transport de baix impacte i/o gaudir d’activitats recreatives sostenibles. El taller inclou un treball pràctic a través de l’anàlisi d’exemples de productes que ja estan oferint empreses d’allotjament, d’activitats i operadors de turisme nacionals i europeus, basats en principis de sostenibilitat i competitivitat.