La validesa dels acords telemàtics, entre altres mesures
La crisi causada per la COVID-19 ha afectat molts sectors de la societat, incloses les entitats, que en molts casos han hagut de paralitzar la seva activitat. Per mirar de pal·liar els efectes d'aquesta crisi, la Generalitat de Catalunya ha près diferents mesures.
Una de les mesures que s'han aplicat ha estat la de permetre que les associacions i les fundacions puguin reunir-se i adoptar acords per videoconferència i altres mitjans telemàtics durant l'Estat d'Alarma per la COVID-19, encara que no estigui previst en els seus estatuts.
Una altra acció que s'ha adoptat ha estat la d'ajornar la presentació obligatòria dels comptes anuals i d'altres documents. En aquest cas, els terminis legals es reprendran a partir de la data de finalització de l'Estat d'Alarma.
Aquesta norma aprovada pel Govern també suspèn temporalment els terminis per a l'elaboració i aprovació dels comptes anuals. De fet, si aquestes reunions ja s'havien convocat abans de la declaració de l'Estat d'Alarma, es poden ajornar o modificar.