Un pas més per la comunicació digital de les entitats

28/1/2020
El Consistori ofereix espais web a les associacions per difondre les seves activitats i les forma per obtenir el certificat digital.
L’Ajuntament de Bigues i Riells ofereix a les entitats la possibilitat de tenir el seu propi espai web sota el paraigües del lloc web del Consistori. Per exemple, l’entitat Singularments ara disposa d’un subdomini anomenat: singularments.biguesiriells.cat en el qual explica les seves activitats de manera escrita i audiovisual.

Per tal de sol•licitar un subdomini cal enviar un correu fent la petició a participaciociutadana@biguesiriells.cat.

Aquesta iniciativa va néixer el mandat anterior i ara s’ha dut a terme des de l’àrea de Serveis a les Persones en col•laboració amb l’àrea de Govern Obert i Transparència, liderada per la regidoria de Participació Ciutadana.

Certificat digital per relacionar-se amb l’administració
El 16 i el 18 de gener, el Consistori va convidar les entitats a assistir al curs: “Certificat digital, usos i aplicacions” al Centre Cívic i Cultural el Rieral. Aquesta formació buscava oferir-los totes les eines necessàries per relacionar-se telemàticament amb l’administració.
 
 
Margarida Fontcuberta, regidora de Participació Ciutadana, de Noves Tecnologies, Administració electrònica i Transparència, ha explicat la finalitat d'aquestes actuacions: "La normativa europea obliga les entitats i les administracions a relacionar-se telemàticament. Tenint en compte la magnitud del canvi que es planteja, l'Ajuntament vol posar a disposició de les entitats les eines necessàries per facilitar al màxim la transició cap a una relació telemàtica".

A partir d’aquest any 2020, les entitats s’hauran de comunicar electrònicament amb l’Ajuntament de Bigues i Riells obligatòriament. Fins ara, s’acceptaven totes les instàncies i peticions en format paper, de manera presencial.

No obstant això, i en aplicació de la llei, enguany ja no podrà ser així i tots aquells tràmits que les entitats vulguin iniciar amb l’Ajuntament s’hauran de fer de forma telemàtica. Únicament i de forma totalment excepcional, s’acceptaran en format paper les justificacions de les subvencions de 2019.