Es poden recuperar el titols de transport caducats durant l’Estat d’Alarma

ATM compensa les persones usuàries de títols amb limitació temporal d’ús.
A causa del confinament i l’Estat d’Alarma, moltes persones usuàries del transport públic de l’àrea de Barcelona han estat confinades a casa durant setmanes, des del 14 de març, i no han utilitzat els títols de transport que havien adquirit prèviament amb intenció de desplaçar-se durant el seu dia a dia.

En el cas dels títols que es regeixen per una limitació temporal d’ús, com ara la T-usual o la T-jove, han caducat sense sense que s'hagi pogut gaudir del servei de transport en la seva totalitat.

Per això, l’Autoritat del Transport Metropolità compensarà les persones que hagin perdut tot aquest temps de desplaçaments.

El nou període de validesa ampliat començarà a comptar quan es passi el títol caducat per una de les màquines d’accés de la xarxa. Si no es necessita el títol immediatament, cal esperar fins al moment en què es necessiti per aprofitar-lo al màxim. Es podrà ampliar la validesa dels títols caducats durant tot el 2020, fins el 31 de desembre.

 
 
Compensacions automàtiques

Les T-usual, T-familiar, T-grup, T-jove, T-trimestre o T-70/90 estrenades abans del 14 de març, que no es van poder fer servir entre el 14 de març i l’11 d’abril, es poden validar de nou a les màquines automàtiques. És a dir, que es poden utilitzar els títols com si no haguessin caducat i en fer-ho recuperaran la validesa amb l’afegit dels dies perduts.

Compensacions via formulari

En el cas dels títols que sí que s’han fet servir durant les setmanes de confinament, a causa de desplaçaments per motius laborals o essencials, l’ATM ha habilitat un formulari mitjançant el qual qualsevol persona usuària pot conèixer si té dret a compensació i el nombre de dies que té dret a recuperar.

Atenció i ajuda

El procediment de compensació de títols no utilitzats durant el confinament es duu a terme exclusivament de forma telemàtica, a través del formulari. En cas de dubte, es pot trucar al següent número de telèfon, habilitat específicament per a aquests casos: 93 120 53 30, de dilluns a divendres no festius, de 9.00 a 21.00 hores. També es pot consultar el FAQS. 
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. Al continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra Política de galetes