Tallers de turisme en línia

12/3/2021
La regidoria de Turisme difon la formació telemàtica gratuïta de la Diputació de Barcelona per a professionals del sector.
La Diputació de Barcelona ofereix tallers de turisme en línia amb sessions pràctiques per millorar la gestió de negocis i destinacions 2021. L’Ajuntament de Bigues i Riells difon l’oferta formativa gratuïta a través de la regidoria de Turisme per tal de millorar les eines dels professionals turístics del municipi.

Durant el mes de març es programen diversos tallers a mitjançant la plataforma Zoom. Aquelles persones interessades rebran l’enllaç i les dades de connexió en el moment que se’ls confirmi la inscripció

L’oferta formativa

Restauració sostenible: disseny de carta sostenible
15 de març de 9.00 a 12.00 hores

Es tracta d’un taller per descobrir els requisits, els recursos i les millors estratègies per crear una proposta gastronòmica sostenible, saludable i inclusiva per tot tipus de negocis de restauració. Els objectius són descobrir els ingredients claus d’un menú sostenible, aprendre a dissenyar la millor estratègia per cada model de restauració i conèixer les eines disponibles.

Gestió de la reputació online en temps de COVID-19
16 de març de 16.30 a 19.30 hores i 18, 22 i 29 de març de 9.30 a 12.30 hores

La pandèmia ha suposat un impacte directe en la confiança del client potencial, afectant tant a les seves preferències de productes turístics com als seus processos d’informació i decisió. En aquest context, la gestió de la presència i de la reputació digital d’empreses i destinacions, s’ha posicionat com a eina cabdal per a reforçar la percepció de seguretat i per a millorar aquesta necessària confiança del mercat.

Els objectius d’aquest taller són la sensibilització cap a la importància de la reputació en línia per a la competitivitat de les empreses i destinacions turístiques en el context de la COVID-19 i oferir, a l’alumnat, un conjunt de coneixements pràctics que li permetin gestionar proactivament la reputació a Internet, amb èmfasi en les variables que influeixen en la generació de confiança del client en tot el cicle del viatge, des de la decisió fins a la prescripció.

Com aconseguir més reserves en línia amb una bona experiència d’usuari
23 de març de 17.00 a 20.00 hores

Sabem quins perfils d’usuaris/clients tenim? Quan compren? Els estem donant la informació que necessiten de la manera que la necessiten? A partir d’una introducció de bones pràctiques d’usabilitat, es repassaran els llocs webs dels assistents per entendre el recorregut que fa el nostre usuari i trobar respostes a possibles problemàtiques. Posar-se a la pell dels clients ens farà entendre què necessiten per reservar de manera satisfactòria.

Els objectius del taller seran millorar el recorregut que fa l’usuari d’ençà que entra al lloc web, fins que ha comprat/reservat i donar les idees bàsiques de bones pràctiques d’usabilitat a les empreses, per ser aplicades en un futur.

 
 
Les claus per a la comercialització del producte turístic
24 i 25 de març de 9.00 a 11.00 hores

Vivim en l’era de la hiperconnectivitat en la qual rebem milers d’impactes publicitaris a diari. És imprescindible saber com compra, quan compra i perquè compra la clientela per adaptar-se a les seves necessitats.

En aquest taller s’analitzaran els patrons de conducta del buyer per avaluar el travel i així teixir una estratègia única de comercialització que permeti diferenciar-se dels competidors i augmentar les vendes sense haver de fer grans inversions.

Els objectius del taller seran conèixer tots els canals de comercialització existents al mercat i analitzar les implicacions legals i econòmiques d’aquests, conèixer les eines per definir el client de cada projecte i analitzar els patrons de conducta de cada perfil de client per saber com captar la seva compra, dissenyar el travel dels clients i seleccionar els canals de comercialització adients a cada moment. Finalment es definirà una estratègia comercial temporal única per a cada perfil de client i establiment.

El rerefons

El turisme és un dels sectors més dinàmics de l’economia i, com a tal, està immers en un procés de canvi constant, accentuat amb un creixement de la competència i en la incorporació de noves tecnologies. Cada cop més, prenen rellevància les noves tipologies de consum lligades als nous estils de vida, així com els mitjans d’accés a la venda dels productes turístics.

En aquest sentit, s’està dibuixant un nou escenari amb una demanda creixent per satisfer, que obre un ventall molt ampli d’oportunitats per dissenyar i implantar noves metodologies o eines de venda dels productes i destinacions turístiques.

Per aquest motiu, la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona (des del Servei de Turisme), la Diputació de Barcelona (des de la Gerència de Serveis de Turisme i la Direcció de Serveis de Formació), duen a terme aquests tallers per facilitar a les empreses i a les entitats gestores del territori les tècniques i eines d’optimització, i contribuir així, a millorar el posicionament de les empreses i destinacions, amb la participació dels ens comarcals i la difusió dels ajuntaments, com el de Bigues i Riells.