La Diputació de Barcelona ofereix tallers de turisme en línia amb sessions pràctiques per millorar la gestió de negocis i destinacions 2021. L’Ajuntament de Bigues i Riells difon l’oferta formativa gratuïta a través de la regidoria de Turisme per tal de millorar les eines dels professionals turístics del municipi.
Durant el
mes de març es programen diversos tallers a mitjançant la plataforma Zoom. Aquelles persones interessades rebran l’enllaç i les dades de connexió en el moment que se’ls confirmi la
inscripció.
L’oferta formativa
Restauració sostenible: disseny de carta sostenible
15 de març de 9.00 a 12.00 hores
Es tracta d’un taller per descobrir els requisits, els recursos i les millors estratègies per crear una proposta gastronòmica sostenible, saludable i inclusiva per tot tipus de negocis de restauració. Els objectius són descobrir els ingredients claus d’un menú sostenible, aprendre a dissenyar la millor estratègia per cada model de restauració i conèixer les eines disponibles.
Gestió de la reputació online en temps de COVID-19
16 de març de 16.30 a 19.30 hores i 18, 22 i 29 de març de 9.30 a 12.30 hores
La pandèmia ha suposat un impacte directe en la confiança del client potencial, afectant tant a les seves preferències de productes turístics com als seus processos d’informació i decisió. En aquest context, la gestió de la presència i de la reputació digital d’empreses i destinacions, s’ha posicionat com a eina cabdal per a reforçar la percepció de seguretat i per a millorar aquesta necessària confiança del mercat.
Els objectius d’aquest taller són la sensibilització cap a la importància de la reputació en línia per a la competitivitat de les empreses i destinacions turístiques en el context de la COVID-19 i oferir, a l’alumnat, un conjunt de coneixements pràctics que li permetin gestionar proactivament la reputació a Internet, amb èmfasi en les variables que influeixen en la generació de confiança del client en tot el cicle del viatge, des de la decisió fins a la prescripció.
Com aconseguir més reserves en línia amb una bona experiència d’usuari
23 de març de 17.00 a 20.00 hores
Sabem quins perfils d’usuaris/clients tenim? Quan compren? Els estem donant la informació que necessiten de la manera que la necessiten? A partir d’una introducció de bones pràctiques d’usabilitat, es repassaran els llocs webs dels assistents per entendre el recorregut que fa el nostre usuari i trobar respostes a possibles problemàtiques. Posar-se a la pell dels clients ens farà entendre què necessiten per reservar de manera satisfactòria.
Els objectius del taller seran millorar el recorregut que fa l’usuari d’ençà que entra al lloc web, fins que ha comprat/reservat i donar les idees bàsiques de bones pràctiques d’usabilitat a les empreses, per ser aplicades en un futur.