L’alcalde és el President de la Corporació i com a tal representa el poble i en defensa els interessos. És el cap de govern i de l’Administració municipal i, per tant, presideix dels òrgans municipals, llevat dels que tenen un altre president designat pel Ple. Les seves atribucions estan establertes a l’article 22 de la Llei 7/1985 Reguladora de les Bases de Règim Local i l’article 53 de la Llei 8/1987 Municipal i de Règim Local de Catalunya.
L’alcalde té competències específiques i s’anomenen delegacions d’Alcaldia. N’hi ha de personal, de contractacions i concessions, i d’urbanisme.
Pel que fa el personal té el deure d’aprovar l’oferta d’ocupació pública d’acord amb el pressupost i la plantilla acordats pel ple, aprovar les bases de les proves per seleccionar el personal i per als concursos de provisió de llocs de treball i distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques. També li correspon declarar les situacions administratives del personal i la jubilació. A més li pertoca negociar les sancions de tot el personal de la corporació, excloent la separació del servei dels funcionaris de la corporació i l’acomiadament del personal laboral.
Pel que fa el personal té el deure d’aprovar l’oferta d’ocupació pública d’acord amb el pressupost i la plantilla acordats pel ple, aprovar les bases de les proves per seleccionar el personal i per als concursos de provisió de llocs de treball i distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques. També li correspon declarar les situacions administratives del personal i la jubilació. A més li pertoca negociar les sancions de tot el personal de la corporació, excloent la separació del servei dels funcionaris de la corporació i l’acomiadament del personal laboral.